Umístění: Úvod > Press > Tiskové zprávy

Janus a Kyocera slaví 20 let na českém trhu

Publikováno: 27.02.2012

Renomovaný dovozce a distributor laserových tiskáren a multifunkčních zařízení Kyocera působí na českém trhu již 20 let. Postupem času rozšířil portfolio svých služeb také o vývoj tiskových řešení a aplikací na míru. V současnosti se díky vlastnímu tiskovému řešení MyQ řadí mezi přední poskytovatele systémů pro správu a automatizaci tiskových procesů. Úspěchy přitom slaví nejen v ČR, ale i ve více než 35 zemích světa.

1992-1997: Janus uvedl značku Kyocera na český trh laserových tiskáren. Společnost byla zaregistrována 20. února 1992. Přestože se celý tým skládal jen z několika rodinných členů, dokázal uspokojit tiskové potřeby náročných a velmi významných klientů, mezi něž patřila například Česká národní banka, Škoda, Středočeská energetická aj. Hlavním prodejním argumentem nově zaváděné značky Kyocera byla její unikátní technologie ECOSYS, založená na komponentách s extrémní odolností, čímž dosahovala a stále dosahuje nejnižších provozních nákladů na tisk. Často se však využíval i originální tiskový jazyk Prescribe, s jehož pomocí bylo možné obohatit tehdejší textové výstupy o grafické prvky, loga, formuláře či nativní tisk čárových kódů, a to bez nutnosti cokoliv měnit v zákazníky používaných aplikacích.

1997-2002: Janus začal růst a ujídat konkurenci prodejní koláče. Původně čistě rodinná firma se začala transformovat v dynamicky se rozvíjející společnost, která se rozrostla přibližně o 20 pracovních pozic. Pro zboží se přestalo jezdit dodávkou a místo garáže se začal používat nově vybudovaný vlastní sklad. Nová marketingová koncepce začala více zviditelňovat výhody značky Kyocera, což záhy přilákalo nové partnery. Prodejní obrat, který se v předešlých letech konstantně pohyboval okolo 20 milionů Kč, začal pravidelně narůstat a postupně se vyšplhal až na 82 milionů Kč. Janus se začal více zabývat vývojem a implementací vlastních tiskových řešení, která v kombinaci s tiskovými produkty Kyocera zvyšovala celkové úspory provozních prostředků a usnadňovala jejich používání. Výsledkem byl například program Barcer pro potisk etiket čárovými kódy, který si oblíbila společnost PVT, nebo tiskové řešení VMB, které vzniklo na přání Ministerstva životního prostředí a jako první české řešení umožňovalo zabezpečit a vyzvednout tiskové úlohy uživatele až po jeho řádné autorizaci osobním kódem.

2002-2007: Janus absolvoval školu života a našel nový směr. Trh se začal měnit, zavedené zvyklosti přestávaly fungovat. Místo očekávaného růstu v nově otevřeném segmentu digitálních kopírek se zpočátku dostavilo spíše zklamání. Poučením do života byl pro Janus i výsledek partnerské spolupráce na novém tiskovém řešení. Vidina náhlého úspěchu a nedostatečné smluvní zajištění projektu podnítilo partnera ke zneužití důvěry pro svůj vlastní prospěch a k odlákání připravovaných zakázek. Souhra několika nezdarů však v roce 2005 motivovala Janus k zásadní proměně. Výsledek nového systému řízení, decentralizace kompetencí a vyjasnění prodejních strategií se dostavil hned v následujícím roce, kdy se zdvojnásobil počet prodaných kopírek a celkový prodejní obrat narostl o 40%. Pětiletí bylo nakonec uzavřeno obratem 165 milionů Kč.

2007-2012: Janus dokončil MyQ a vyrazil s ním do světa. Patnáct let pečlivého naslouchání potřebám zákazníků a partnerů vyústilo v uvedení nového tiskového řešení MyQ. Systém byl původně zaměřený na zabezpečení tisku a snížení tiskových nákladů a svou jednoduchostí a neodolatelnou cenou mířil do konkurencí opomíjeného segmentu malých a středních firem. Během několika let si získal velkou oblibu i v zahraničí, což vedlo k založení již několika poboček. Nyní se úspěšně prodává ve více než 35 zemích a dokáže uspokojit i ty nejnáročnější potřeby velkých korporací. Jako jediný systém v ČR existuje také ve verzi Free, což zaručuje okamžitou úsporu nákladů bez spekulativní výše počátečních investic. Pětapadesátičlenný tým si ke svým 20. narozeninám nemohl přát lepší projev důvěry a uznání od svých zákazníků a partnerů než prolomení ročního obratu 200 milionů Kč a umístění značky Kyocera v hlavním barevném i černobílém segmentu mezi první tři nejprodávanější multifunkční zařízení a tiskárny v ČR (zdroj IDC, A3 color/bw MFP 21-30ppm, A4 color PRN 21-30ppm, A4 bw PRN 31-44ppm). Janus za vše hodlá v roce 2012 náležitě poděkovat řadou zásadních novinek, které zatím na českém i zahraničním trhu nemají obdobu.

Za celou dobu působení společnosti Janus se ve vedení vystřídali 3 členové z rodu Janušů – zakladatel Karel Januš, jeho bratr Petr Januš a syn Martin Januš.

 

O společnosti Kyocera
Japonský koncern KYOCERA, založený v roce 1959, nyní s ročním obratem v přepočtu přes 294 miliard korun, zaměstnává více než 66 600 lidí po celém světě. Zabývá se mimo jiné vývojem a výrobou elektronických zařízení, informačního vybavení, telekomunikačního vybavení, polovodičů a špičkových keramických komponent a produktů.

O společnosti JANUS
Společnost JANUS byla založena v roce 1992 a od svého počátku se věnuje výhradně dovozu a distribuci laserových tiskáren, digitálních kopírek, multifunkčních a velkoformátových zařízení v České republice. Později rozšířila portfolio svých služeb také o vývoj tiskových řešení a aplikací na míru. Od roku 2007 nabízí vlastní univerzální řešení správy tiskových úloh a automatizace tiskových procesů pod názvem MyQ. Společnost JANUS je držitelem ISO 9001:2008 a ISO 14001:2004. Pro další informace navštivte www.janus.cz.

Pro další informace neváhejte využít níže uvedené kontakty:

Kateřina Hrdinová
Media Consultant, PRCOM
E-mail:
Tel.: +420 736 765 993

Kamil Pittner
Media Consultant, PRCOM
E-mail:
Tel.: +420 604 241 482

Irena Daňková
Marketingové a obchodní oddělení společnosti JANUS
E-mail: dankova@janus.cz
Tel. +420 222 562 246